könyvelés fuvarozóknak, szállítóknak
adatok begyűjtése 1 - DDD állományok
Rendszeresen minden hónap elején!
Először küldd el nekünk a letöltött DDD adatállományokat, amiket mi beolvasunk az elemző programunkba. A letöltéseket az adott hónapra a következő hónap 1-5-e között tedd meg, hogy teljes legyen az előző hónap! Ebben a lépésben ezekkel EGYÜTT elküldesz minden olyan adatot, ami szükséges a munkaügyi (bérügyi) elszámolásokhoz:
- mikor volt szabadságon a gépkocsivezető,
- mikor volt betegállományban,
- volt-e bármilyen egyéb távolléte,
- volt-e bármilyen egyéb munkavégzése a járművezetésen kívül, mikor, mettől meddig,
- mely országokban járt a gépkocsivezető,
- milyen minimál órabér volt érvényes az adott országban,
- kiküldetés esetén mennyi a külöföldi kiküldetési napidíj, amit fizet a gépkocsivezetőnek,
- mennyi belföldi napidíjat kíván elszámolni a gépkocsivezetőnek,
- van-e bármilyen levonás, ami terheli a munkabérét,
- milyen kedvezményekre, pótlékokra jogosult a gépkocsivezető,
- bármilyen egyéb szükséges adat a gépkocsivezetőről, ami érintheti a munkabérét és a munkaidő elszámolását.
adatok begyűjtése 2 - könyvelési adatok
Szintén rendszeres, a hónap legelején!
A könyvelési számlák, iratok begyűjtése elsősorban digitális módszerekkel történik, amihez több programot is igénybe veszünk.
A számlákat havonta külön drive meghajtóra, vagy emailben várjuk, elsősorban pdf formátumban. Természetesen, aki más formátumban küldi, azt átkonvertáljuk.
A NAV Online segítségével havonta megnézzük a Hatóságnál nyilvántartott adatokat, ez egy kontroll a könyvelés számára. Több dolgot ellenőrzünk ilyenkor.
- Volt olyan eset például, amikor a partner nem rögzítette kötelezően vásárláskor az adószámot, így azt nem hozta a NAV.
- Az adószámmal történő visszaélést is ellenőrizzük, sajnálatos módon néha más adószámát mondják be vásárláskor ügyfelek a kedvezmények érdekében.
- Továbbá, lehetséges, hogy nincs az ügyfélnél a számla, ebben az esetben számla másolatot tudunk lekérni.
Fontos, hogy a könyvelés bizonylatok alapján történik! Tehát, javaslatot tudunk küldeni neked, az ügyfélnek, hogy mely számla hiányzik, mit kell javíttatni, stb.
Amenyiben az ügyfélnek (neked) nehézséget okoz, vagy még nem álltál rá a digitalizálásra, természetesen személyesen is leadhatod a bizonylatokat az irodánkban.
feldolgozás
Átadás a könyvelőprogramnak.
A feldolgozás során a digitálisan begyűjtött adatokat konvertáló programokkal átadjuk a könyvelő program számára.
A vevő számlákat a számlázó programból átemeljük, szállítói számláknál a digitalizálás után a Billcity program segítségével kontírozzuk (igény esetén ügyfélnek is tudunk hozzáférést biztosítani). A bankkivonatoknál szintén lehet feladófájl alapján digitalizálást elérni.
Fontos kitétel, hogy a számla szabályos legyen, valamint az üzleti partnereket rendszeresen mind a könyvelő, mind az ügyfél ellenőrizze a NAV-nál és más Hatóságoknál.
Az adatok egyeztetése után fontos mozzanat, hogy az ügyfélnek (neked) minden hónapban adatok egyezetetése végett küldünk kintlévőség listát, valamint ellenőrizzük a pénzeszközök állományát.
főkönyvi tárolás, kimutatások
Modern, felhőalapú tárolás.
A mai kor elvárásainak megfelelően elsősorban a 100%-osan biztonságos, felhőalapú tárolást részesítjük előnyben. Ezáltal az ügyfélnek (neked) is bárhonnan igényei megfelelően tudunk tájékoztatást adni.
A főkönyv elkészítése után különböző kimutatásokat tudunk biztosítani, mely a vállalkozás működéséhez szükséges információkat ad. Egyrészt belső használatra, másrészt külső felhasználók pl. Hitelintézet részére.
Érdemes évente megbeszélni az üzleti tervet, hogy a vállalkozás mely részén kellene fejleszteni, esetleg bővíteni, átalakítani.
Keress meg, hogy átbeszéljük a neked megfelelő ajánlatot!

válts könyvelőt, ha:
-
nem az 1988-as évi I. Tv. alapján készíti a munkaidők nyilvántartását és a bérszámfejtést,
-
nem fuvarozók, szállítók könyvelésére specializálódott,
-
nem működik együtt a fentiekkel kapcsolatban, nem hajlandó váltani, megváltoztatni a működési módját, szakosodni,
-
nehéz a kapcsolattartás, együttműködés vele, vagy nehezen érhető el,
-
nincs megfelelő felelősségbiztosítása,
-
nem naprakész a könyvelésben és/vagy könyvelési hibákat vét,
-
nem követi le automatikusan és nem informál azonnal a várható jogszabályváltozásokról,
-
BÁRMIÉRT is elégedetlen vagy vele.
A JÓ könyvelő nem így működik!
Keress meg minket MOST!
Kérj egyéni ajánlatot!
Kifejezetten a fuvarozó, szállító vállalkozásokra szakosodtunk.
-
könyvelés, bevallások, cégalapítás
-
jogszabályok lekövetése, informálás, elérhetőség
-
bérszámfejtés, dolgozók ki- beléptetése
-
speciális munkaügy
info@fuvarozokkonyvelese.hu | +36 70 391 2885