könyvelés fuvarozóknak, szállítóknak

adatok begyűjtése 1 - DDD állományok

Rendszeresen minden hónap elején!

Először küldd el nekünk a letöltött DDD adatállományokat, amiket mi beolvasunk az elemző programunkba. A letöltéseket az adott hónapra a következő hónap 1-5-e között tedd meg, hogy teljes legyen az előző hónap! Ebben a lépésben ezekkel EGYÜTT elküldesz minden olyan adatot, ami szükséges a munkaügyi (bérügyi) elszámolásokhoz:

  • mikor volt szabadságon a gépkocsivezető,
  • mikor volt betegállományban,
  • volt-e bármilyen egyéb távolléte,
  • volt-e bármilyen egyéb munkavégzése a járművezetésen kívül, mikor, mettől meddig,
  • mely országokban járt a gépkocsivezető,
  • milyen minimál órabér volt érvényes az adott országban,
  • kiküldetés esetén mennyi a külöföldi kiküldetési napidíj, amit fizet a gépkocsivezetőnek,
  • mennyi belföldi napidíjat kíván elszámolni a gépkocsivezetőnek,
  • van-e bármilyen levonás, ami terheli a munkabérét,
  • milyen kedvezményekre, pótlékokra jogosult a gépkocsivezető,
  • bármilyen egyéb szükséges adat a gépkocsivezetőről, ami érintheti a munkabérét és a munkaidő elszámolását.

adatok begyűjtése 2 - könyvelési adatok

Szintén rendszeres, a hónap legelején!

A könyvelési számlák, iratok begyűjtése elsősorban digitális módszerekkel történik, amihez több programot is igénybe veszünk.

A számlákat havonta külön drive meghajtóra, vagy emailben várjuk, elsősorban pdf formátumban. Természetesen, aki más formátumban küldi, azt átkonvertáljuk.

A NAV Online segítségével havonta megnézzük a Hatóságnál nyilvántartott adatokat, ez egy kontroll a könyvelés számára. Több dolgot ellenőrzünk ilyenkor.

  • Volt olyan eset például, amikor a partner nem rögzítette kötelezően vásárláskor az adószámot, így azt nem hozta a NAV.
  • Az adószámmal történő visszaélést is ellenőrizzük, sajnálatos módon néha más adószámát mondják be vásárláskor ügyfelek a kedvezmények érdekében.
  • Továbbá, lehetséges, hogy nincs az ügyfélnél a számla, ebben az esetben számla másolatot tudunk lekérni.

Fontos, hogy a könyvelés bizonylatok alapján történik! Tehát, javaslatot tudunk küldeni neked, az ügyfélnek, hogy mely számla hiányzik, mit kell javíttatni, stb.

Amenyiben az ügyfélnek (neked) nehézséget okoz, vagy még nem álltál rá a digitalizálásra, természetesen személyesen is leadhatod a bizonylatokat az irodánkban.

feldolgozás

Átadás a könyvelőprogramnak.

A feldolgozás során a digitálisan begyűjtött adatokat konvertáló programokkal átadjuk a könyvelő program számára.

A vevő számlákat a számlázó programból átemeljük, szállítói számláknál a digitalizálás után a Billcity program segítségével kontírozzuk (igény esetén ügyfélnek is tudunk hozzáférést biztosítani).  A bankkivonatoknál szintén lehet feladófájl alapján digitalizálást elérni.

Fontos kitétel, hogy a számla szabályos legyen, valamint az üzleti partnereket rendszeresen mind a könyvelő, mind az ügyfél ellenőrizze a NAV-nál és más Hatóságoknál.

Az adatok egyeztetése után fontos mozzanat, hogy az ügyfélnek (neked) minden hónapban adatok egyezetetése végett küldünk kintlévőség listát, valamint ellenőrizzük a pénzeszközök állományát.

Könyvelési és egyéb hibák

főkönyvi tárolás, kimutatások

Modern, felhőalapú tárolás.

A mai kor elvárásainak megfelelően elsősorban a 100%-osan biztonságos, felhőalapú tárolást részesítjük előnyben. Ezáltal az ügyfélnek (neked) is bárhonnan igényei megfelelően tudunk tájékoztatást adni.

A főkönyv elkészítése után különböző kimutatásokat tudunk biztosítani, mely a vállalkozás működéséhez szükséges információkat ad. Egyrészt belső használatra, másrészt külső felhasználók pl. Hitelintézet részére.

Érdemes évente megbeszélni az üzleti tervet, hogy a vállalkozás mely részén kellene fejleszteni, esetleg bővíteni, átalakítani.

Keress meg, hogy átbeszéljük a neked megfelelő ajánlatot!

válts könyvelőt, ha:

 

  • nem az 1988-as évi I. Tv. alapján készíti a munkaidők nyilvántartását és a bérszámfejtést,
  • nem fuvarozók, szállítók könyvelésére specializálódott,
  • nem működik együtt a fentiekkel kapcsolatban, nem hajlandó váltani, megváltoztatni a működési módját, szakosodni,
  • nehéz a kapcsolattartás, együttműködés vele, vagy nehezen érhető el,
  • nincs megfelelő felelősségbiztosítása,
  • nem naprakész a könyvelésben és/vagy könyvelési hibákat vét,
  • nem követi le automatikusan és nem informál azonnal a várható jogszabályváltozásokról,
  • BÁRMIÉRT is elégedetlen vagy vele.

A JÓ könyvelő nem így működik!

Keress meg minket MOST!

Kérj egyéni ajánlatot!

Kifejezetten a fuvarozó, szállító vállalkozásokra szakosodtunk.

  • könyvelés, bevallások, cégalapítás

  • jogszabályok lekövetése, informálás, elérhetőség

  • bérszámfejtés, dolgozók ki- beléptetése

  • speciális munkaügy

info@fuvarozokkonyvelese.hu | +36 70 391 2885

 

Kattints ide és töltsd ki Árajánlatkérő űrlapunkat, hogy a legpontosabb ajánlatot adhassuk neked!

3 + 15 =